Det första inlägget

Lite grann känns det som att det här borde ha gjorts tidigare. Jag vet inte, men en sådan smygande känsla finns där. Nu är det iallafall dags, efter lite taffligt bloggande för Bubblare för några år sen och ett annat bloggprojekt som jag eventuellt berättar mer om en annan gång, ska jag alltså försöka mig på en mer personlig och förhoppningsvis frekvent uppdaterad blogg.

Vad kommer jag då att blogga om? Ja, som med de flesta projekt lär bloggen hela tiden förändras och i olika utsträckning byta inriktning, men några huvudteman kan jag tänka mig redan så här på förhand. Webbaffärer är ett sådant tema. Sociala medier ett annat givet, om än redan alltför sönderbloggat, ämne. PR, lobbying och kanske lite samhällsfrågor kommer nog också smyga sig in. Och så lär det ju bli ett och annat inlägg av mer narcissistik navelskådarkaraktär, det kan inte hjälpas. Typ lite självpepp kring träning, reflektioner över hur segt det kan vara att skriva magisteruppsats, tips på hur en Bromma-inföding anpassar sig i Midsommarkransen eller hyllande av mina egna Spotifylistor.

Något sådant, tills vidare. Under länken Om den här bloggen kommer jag uppdatera innehållsförteckningen. Stay tuna.

Etiketter: ,

Kommentera

